[Garnalennet] nogmaals: diepte Plaatgat

henkm op filo.nl henkm op filo.nl
Do Mrt 27 19:07:54 CET 2008

Beste mensen,

Een maand geleden deed ik hier kond van de vermindering
van de diepte in het Plaatgat tot 1.40 meter boven LAT.

Gisteren kwam ik in de haven aan de praat met iemand die
van plan was vandaag door het het Plaatgat richting Elbe
te gaan.
Hij vertelde dat 'de toren' (= Zeeverkeerspost Schiermonnikoog)
een diepte van 2.50 had opgegeven.

Ik vond dat raar, en heb de toren zelf opgeroepen.
Bleek dat de 2.50 meter betrokken was op NAP, zodat de
diepte boven LAT nog maar ca. 0.8 meter zou zijn.

De man blij met zijn uiteindelijke keuze voor het Westgat,
maar wij natuurlijk niet met de opnieuw verminderde diepte
van het Plaatgat.

Om de zaak nog ingewikkelder te maken spreekt de vandaag
uitgegeven (dus nieuwste!) dieptestaat
  http://www.hydro.nl/pdfs/WKLY_Y2008_W13_BAZ163_171.pdf
van een diepte van 3.10 meter boven LAT.

Ik ga er eerst veiligheidshalve van uit dat dat laatste
bericht niet klopt, maar zal RWS / de Hydrografische Dienst
mailen, en hopelijk ongelijk krijgen.

PS:
In antwoord op een vraag van enkelen van u: ik zal
- tenzij rampen - vrijdagavond in de pauze van de
ledenvergadering beschikbaar zijn voor belangstellenden
voor 'Altijd actuele kaarten met uw GPS'.
Er is een korting voor leden van de vereniging.
Zie verder:
  http://www.filo.nl/zeilen/survey/lauwerszeeledenvoordeel/

Met vriendelijke groet,

Henk Menninga