[Garnalennet] afsteken op het Wad

henkm op filo.nl henkm op filo.nl
Wo Aug 5 22:40:37 CEST 2009

N&M,

1) Noordpolderzijl.
Bedankt voor de info! Ook op
  http://www.wadvaarders.net/forum/viewtopic.php?t=162
komt men tot zo'n soort conclusie.

2) Friesche Wad.
Ben zelf dit jaar nog niet naar Ameland geweest.

3) Spruit etc.
-
Ik neem meestal SP6-PW16. Deze route heb ik, ook dit jaar,
al meerdere malen bevaren. Een paar weken geleden met in
het kielzog een boot van 90 cm diepgang, scherpe kiel.

Terugrekenend durf ik wel te beweren dat ie TOT DUSVER
een cm of 20, 25 ondieper is dan het Lutjewad.
Dat zou dus neerkomen op ca. 180 cm droogvallend t.o.v. LAT.
De geul tussen SP en PW die je op het plaatje
  http://www.filo.nl/users/oostwant/sp6-pw16.php?ga
(met 2 tracks van juli 2009) ziet, is in werkelijkheid breder.
Varend van W naar O is het eerste gedeelte van de route (tot
aan de geul) het ondiepst.
-
Vorig jaar dee ik, met meer water, ook wel LW38-RG2-ZOL18.
A.s. weekend komt er goed wat water; eens uitproberen hoe
het dit jaar gaat.

vrgr henkm