[Garnalennet] aaanrader: snel getijden berekenen met Quicktide

henkm op filo.nl henkm op filo.nl
Do Nov 26 21:32:20 CET 2009

Beste mensen,

Ook al staat de boot voor een groot deel van ons
op de wal: misschien is de winter toch een tijd
om het varen niet helemaal te vergeten.

Met excuses aan de mensen die het programma al lang
kennen: kijk eens naar Quicktide.
Dat is een handig computerprogrammaatje om bijv.
tijden van wantij-passages in een handomdraai te
berekenen.

Het recept is:
"
Zet dit programma op je computer:
  http://www.xs4all.nl/~wblank/QuickTide/downloadpage.htm
en vergeet niet de op die pagina genoemde
update van de dieptestaat 2009-07-19
na download te verwerken volgens het
recept op die pagina.
"

Het programma is gemaakt door Wim Blankenstijn,
die het volkomen gratis aanbiedt.

Ik had de ervaring dat je even 10 of 15 minuten
moet investeren om over een bepaalde drempel
(in het leren hanteren) heen te komen, maar heb het
programma inmidddels zo vaak gebruikt dat ik die
drempel niet eens meer kan benoemen.
Stop dat kwartiertje er dus, als het al nodig is, wel in!

Nog meer goed nieuws is dat Wim nu al bezig is met
de versie van 2010, die zal bevatten:
- ook de wantijen en gaten van de Duitse wadden!
- een overzicht, niet alleen per dag, maar ook per
  week of per jaar

Dat laatste betekent dat mijn overzichten voor 2010
  http://www.filo.nl/users/oostwant/index2010.html?ga
  http://www.filo.nl/users/oostwant/2010weekendsoostwad.htm?ga
door u zelf - als Wim er mee klaar is - vervangen kunnen
worden door veel flexibeler (diepgang, aantal wantijen) versies.

==
Iets heel anders:
Morgen, vrijdag 27 november, is er de najaarsledenvergadering
van de W.S.V. Lauwerszee. Ik heb er nog geen andere aankondiging
van gezien op het Garnalennet, dus bij deze.
Aanvang: 20:00 uur, Plaats: Roode Hooft te Lauwersoog.

Misschien tot ziens!

vrgr henkm