[Garnalennet] afscheid

Georg Schmitz georg op xs4all.nl
Vr Jan 1 14:09:48 CET 2010

Beste Garnalen,

Nu ik besloten heb om de vereniging, waar ik achttien jaar actief lid
van ben geweest, te verlaten, wil ik jullie ook deelgenoot maken van
mijn redenen voor deze stap. Op zich niet nodig, maar voor mij wel
wenselijk. “Zomaar” weggaan zou vraagtekens op kunnen roepen en ik vind
dat jullie het recht hebben te weten wat er bij mij speelt. Al is het
alleen maar om te voorkomen dat ik herhaaldelijk hetzelfde verhaal moet
vertellen.

Mijn activiteiten startten destijds met het draaien van
clubschip-diensten, een paar jaar later gevolgd door bestuurlijke
activiteiten in de vorm van het penningmeesterschap en als lid van de
clubschipcommissie van de vereniging. Het ging me daarbij ook om
bestuurlijke vernieuwing: zoals ervoor zorgen dat, na een groot aantal
jaren van actief besturen, de zittende bestuursleden plaats zouden maken
voor nieuw bloed.

Verder heb ik geprobeerd een aantal veranderingen door te voeren, zoals
zorgen voor een actieve website, een webcam in het clubgebouw en de
mogelijkheid van gratis internet voor alle leden in de haven.

Ook de gezelligheid binnen de vereniging is me altijd aan het hart
gegaan, de gezelligheid die velen van ons zo node missen na het
gedwongen afscheid van ons clubschip. Nu hebben we wel een prachtig
gebouw, maar in mijn optiek te klinisch ingericht en geleid. Hierdoor
valt er weinig plezier te beleven en zijn er helaas doorgaans weinig
bezoekers te vinden.

Zoveel geprobeerd, zo weinig mogen realiseren. En geen hoop op de
mogelijkheid het tij te keren. Vandaar dus mijn afscheid van de
vereniging, zij het met pijn in het hart.

Tekenend is dat ik dit stuk heb aangeboden aan de jaarboekcommissie.
Deze is echter van mening dat een afscheidsbrief niet in een jaarboek
thuishoort. Voor mij de bevestiging de juiste beslissing te hebben genomen.

Ik wens een ieder die actief is of wil worden in de vereniging meer
mogelijkheden en minder frustraties toe.

Behouden vaart en gelukkig Nieuwjaar, Georg

--
Georg Schmitz
Hoornsediep 99

0651953283