[Garnalennet] zeilen voor het milieu

henkm op filo.nl henkm op filo.nl
Ma Mrt 22 18:18:33 CET 2010

Beste Luuk,

Ben blij weer iets van je te horen...

I beg to differ.
Naar mijn idee is er, tot dat er hele rare dingen
zouden gaan gebeuren (en dan is het nog vroeg genoeg
om in te grijpen) juist helemaal geen behoefte aan
inperking van het aantal posts op het Garnalennet.

Integendeel!
We zitten hier met een pracht orgaan, waarop iedereen
van de ca. 300 - 375 (?) leden zijn/haar ei kwijt kan.
Er wordt relatief heel weinig gepost.
Is het er 1 per week?
Ik zou er 10 willen zien!

Mijn hart springt op (! echt waar) als Niels weer
eens een link mailt over snelheidsmonsters.
Niet omdat ik er ooit op zou klikken (immers:
topsport = waanzin;-), maar omdat zo'n bijdrage
een teken is van een levende vereniging, en andere
mensen er wel in geïntereseerd kunnen zijn.

Omgekeerd: als ondergetekende weer eens iets post
over tonnetje NZ99 op het Neuzelderwad, waar de
diepte toch wel minstens met 1 centimeter is
teruggelopen;-) verwacht ie niet dat eigenaars
van boten met een diepgang van meer dan 2 meter
daar op zitten te wachten.

Het argument 'uitpuilende mailboxen' zou een
(m.i. slecht) argument *kunnen* zijn, als het Garnalennet
de spreekbuis van het bestuur van de vereniging was.

Dat is niet het geval. Het bestuur heeft een eigen
lijst van e-mailadressen van leden, die ze mailt,
als ze dat nodig acht.

Het Garnalennet is ons 'virtueel clubschip': een
ieder is vrij om te zeggen wat hij of zij wil,
en ook om de posts van het Garnalennet al dan
niet te ontvangen.

Net als in het echte clubschip (pardon, het Roode
Hooft) staat het je vrij te luisteren, of juist
niet te luisteren, naar wie je maar wilt.

Niet teveel maar te weinig mensen maken daar m.i.
gebruik van.

== uitweiding en voorbeeld
Zo is er, als ik goed ben geïnformeerd, in 2010
geen verenigingsdag met verkoop van tweedehands
spullen, zoals die in vorige jaren onder de
fascinerende zweep van opperspreekstalmeester
Martin plaats vond. [geen klacht, constatering].

Wat is er nou leuker dan je niet meer nodige
spullen via het Garnalennet te verkopen i.p.v. op
bijvoorbeeld marktplaats: je kent in de meeste
gevallen de (ver)koper, en zit niet met
verzendkosten en vervoersproblemen.

vrgr henkm

PS: de Garmins zijn op;-) heb nog wel twee 150N
reddingvesten, 1 kinderreddingvest, en een
Sangean ATS 818ACS scheepsradio met recorder.
Maar daarover post ik later nog wel.