[Garnalennet] zeilen voor het milieu

henkm op filo.nl henkm op filo.nl
Ma Mrt 22 22:31:53 CET 2010

==
Over wat Peter schrijft:
On 22 Mar 2010 at 21:33, Peter Tempel wrote:
<knip>
> Het Garnalennet is geen forum! Er is maar één lijst, geen (sub) categorieën
> of rubrieken.
> Verder is ingesteld dat grote mails en bestanden niet via het Garnalennet
> verzonden kunnen worden. Die worden automatisch geblokkeerd en krijg ik een
> melding van.
Helemaal akkoord.

> Ooit in eerdere versies van het Garnalennet zijn er een paar regels bedacht
> volgens mij.
> Een van de regels was, geen spullen te koop aanbieden vanuit een bedrijf of
> gebruikmakend van een bedrijfsnaam.
> Hoe klein dat bedrijf ook mag zijn. Anders krijg je het gevaar dat
> grotere bedrijven dankbaar van het Garnalennet gebruik gaan maken.
Nee, Peter, jij hebt zelf wel eens zoiets gesuggereerd, maar er
ligt geen enkel besluit over.
En dat is maar goed ook, want het is een volstrekt niet
bestaand gevaar bij een zo kleine organisatie, waarbij iedere
poster vooraf 'met de hand' moet worden toegelaten door de
beheerder, en er door hem ook in no-time kan worden afgefl...

Wil je toch zo iets doen (omdat je denkt dat dat zo hoort,
of zo), dan zouden x links van bijv. de afgelopen workshop,
waarover ik hier voor de mensen die er niet konden zijn nog een
kleine update had willen schrijven, niet door de beugel kunnen.
Voorbeeld: http://www.filo.nl/users/workshop/laatste.php

Nogmaals: als er echt misbruik van het Garnalennet gemaakt
zou worden, zijn we er altijd vroeg genoeg bij.

> Verder stel ik me fatsoensnormen voor, en rechtstreekse vragen aan het
> bestuur, ook rechtstreeks aan het bestuur stellen :-) Het is geen officieel
> berichten kanaal voor het bestuur.
Iedereen is voor fatsoensnormen, en is het goed nog eens te
herhalen dat mail naar het bestuur beter rechtstreeks naar
het bestuur kan.

Dat wil niet zeggen dat zaken, betreffende het bestuur
hier niet aan de orde kunnen komen.
Alles kan.

==
Algemeen:
De crux is:
  zijn we bang voor internet?
Natuurlijk krijg je wel eens een uiting onder ogen,
waarvan je denkt 'moet dat nou'?
Maar dat is op straat en in de kroeg toch net zo?
Laten we van dit orgaan iets levendigs maken.
[Ik wilde net de film van Marijke noemen, en toen kwam
 Koos er over heen met weer een site die aan mijn
 bookmarks wordt toegevoegd: bedankt, en dat velen
 mogen volgen!]

Nu ook maar enige regel stellen aan het Garnalennet
is volstrekt belachelijk.
En zelfs schadelijk, omdat het mensen kopschuw maakt
om te posten.

Er is nog nooit iets verkeerds gebeurd, tenzij:
- je denkt dat het Garnalennet een bestuursorgaan is
- je 'te veel' mail krijgt of bang bent voor confrontatie
  met andere meningen
  [in dat geval, schrijf je uit als abonnee]

vrgr henkm

[Helemaal terzijde, maar te grappig om niet op te merken:
Interessant verschijnsel dat diskussies op meta-nivo
(= diskussie 'over' de diskussies] altijd meer reacties
lijken op te leveren dan die over de inhoud zelf.
Aan deze draad hebben nu 7 mensen meegedaan,
waarvan er 3 sociologie hebben gestudeerd, en ook
nog eens alle 3 in Groningen.
Het lijkt me dus duidelijk waar de verantwoordelijkheid
van dit misbruik van electronen en het Garnalennet ligt...
Tot mijn verontschuldiging mag gelden dat de andere
2 er werden op-, en ik voornamelijk afgeleid;-)
H.
]