[Garnalennet] kamikazezeilen

henkm op filo.nl henkm op filo.nl
Vr Nov 26 16:16:11 CET 2010

Jan:
Ja, leuke tip!

Algemeen:
"Op internet" heeft hier de afgelopen weken
internationaal een hele diskussie over plaatsgevonden.

Verbaasde me zeer. Want volgens mij is er geen
enkele reden voor diskussie.
Bekijk het filmpje 2 keer.
Let de 2e keer op reddingvesten en stootwillen.
Landvasten eventueel.
Die 2e kijk is al afdoende.

==
Daarna kun je uitvinden dat het een Poolse huurboot
betrof met slechts 1 ervaren persoon aan boord
(ja, die achter het rad), en dat er geen noodgeval
aan boord was dat aanlopen van deze haven onder
deze omstandigheden noodzakelijk maakte.
Dat de haven (reddingdienst) niet was gewaarschuwd,
etc.
Maar dat maakt dan m.i. niet meer uit.

Maar ja, het filmpje blijft (ook mij) fascineren!

PS: de boot is deze:
  http://www.delphiayachts.pl/eng/Czartery/jachty3.php

vrgr henkm