[Garnalennet] FW: Tweet van Wadvaarder (@wadvaarders)

Luuk Knol luuk.knol op gmail.com
Ma Mrt 4 22:40:07 CET 2013

Er zullen altijd onderwerpen zijn, die niet iedereen evenzeer aanspreken,
zoals in casu het terug krijgen van de vrijheid van het wadvaren.
En in andere gevallen steekt iemand weer niets op van iets anders. Naar mijn
gevoel is het een niet onoverkomelijke inspanning om dan te volstaan met
deleten middels een enkele muisklik.

Het is mij niet helemaal duidlijk waaron deze haarkloverij nu precies plaats
vindt bij een voor Lauwersoog majeur onderwerp, zoals het hier aan de orde
zijnde.

Maar als de critici een stelsel van normen en waarden voor het Garnelennet
willen bedenken dat draagvlak bij allen heeft dan is dat misschien heel
verdienstelijk.
In het verleden is dat gebleven bij ook weer incidentele oprispingen.

Ik denk in elk geval dat het onderwerp Vrijheid van het Wadvaren een voor
vaarders van Lauwersoog een onderwerp is waar velen graag over geinformeerd
willen worden, zonder te milimeteren over de precieze vorm van vragen en
antwoorden.
Misschien is het toch een idee dat lieden die een normenkader voorstellen,
eens met een uitgewerkt voorstel komen waarin zij hun afgewogen visie
voorleggen aan bijvoorbeeld de ledenvergadering of een ander, breder forum?

Want deze fragmentarische kritiek op een enkel onderwerp daar steken wij
niks van op. Graag een doordacht kader!!

Luuk Knol

  _____