[Garnalennet] dieptemeting wad

Hans Fix hans.fix op wadvaarders.nl
Vr Okt 4 16:32:16 CEST 2013

Hoi Georg,

Leuk idee! Niet nieuw hoor, ben er ook al mee bezig geweest. Probleem is
een beetje hoe je aan nauwkeurige waterstanden komt om alles te corrigeren.
Vind wel dat ze nogal wat specifieke hardware voorschrijven, gewoon
universele NMEA data is veel makkelijker aan te komen.
Zelf heb ik hiermee zitten experimenteren:
http://www.zeilersforum.nl/index.php/Forum/55-vaargebieden-a-ligplaatsen/220809-waddensurv
Het idee is ook al uigevoerd in het project teamsurv:
http://www.teamsurv.eu/
Maar die hadden vooral data in Engeland
Naureen van zeilersforum is ook bezig:
http://www.zeilersforum.nl/index.php/Forum/100-reisvoorbereiding-en-veiligheid/433914-diepte-historie-wadden#433914
Door tijdgebrek (www.nautin.nl kost nogal wat tijd) ligt het even stil
bij mij, maar ik wil er zeker mee verder.

Eigenlijk is het niet zo heel moeilijk, kwestie van loggen, uploaden en
wat optellen en aftrekken.
Alleen, bij de Paessensrede is het eerder HW dan L'oog, en als je bij
het Wierumerwad bent dan weer later, welke waterstand moet je dan nemen?
Ik denk niet dat Navionics al nauwkeurige modellen voor het Wad heeft...

groet
Hans Fix
It Paradyske