[Garnalennet] Robbengatsluis

Kanoet Kanoet2 op home.nl
Vr mei 1 10:34:53 CEST 2020

  Ik ben het helemaal eens met hetgeen Peter Tempel hieronder schrijft.

Daarom roep ik het bestuur op om, samen met het Watersportverbond zo
spoedig mogelijk bezwaar te maken bij de provincie Groningen.

De afsluiting dient geen enkel doel, voor zover bekend hebben de
zeehonden op het Wad geen Corona.
Dat de jachthavens op het wad dicht zijn is geen argument, en in de
sluis kan de anderhalve meterregel prima worden gehandhaafd.

Bezetting van de sluis door personeel is ook geen argument, de sluis kan
bediend worden op locatie, door een persoon.

De provincie Friesland heeft nota bene juist de openingstijden van
bruggen en sluizen verruimd per 1 mei!

Mocht het bezwaar van bestuur en Watersportverbond geen effect hebben,
zouden we de brug over de sluis kunnen bezetten met auto's (bijv.
langzaam rondjes rijden over de rotonde)
Als de ene (water)weg afgesloten wordt, kunnen wij de andere (asfalt)weg
afsluiten voor verkeer.
Een beetje publiciteit eromheen via RTV Noord en dan eens zien wat er
gebeurt.

met vriendelijke groet,

Jeroen Mulder