[Garnalennet] Wadvaarders en Robbegatsluis

Jeroen Mulder lauwerszee op home.nl
Ma mei 4 11:52:26 CEST 2020

> Dag Jeroen,
>
> Morgen hebben we een online bestuursvergadering en zullen we het
> bespreken, hoe we dit kunnen aanpakken.
>
> Is alleen de Robbengatsluis dicht of ook die van Delfzijl en
> Termiunterzijl voor de recreatievaart. Ik ging er van uit van wel
> omdat het een prov. Groningen besluit is dat alle Groningse bruggen en
> sluizen niet worden bediend.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Robbert van der Eijk
>
> Secretaris Wadvaarders
>
> secretaris-wadvaarders op kpnmail.nl
> <mailto:secretaris-wadvaarders op kpnmail.nl>

> [...]

Hallo Robbert,

De sluis van Delfzijl wordt wel bediend.
Termunterzijl staat niet genoemd in de berichtgeving, maar het kanaal
Termunten-Delfzijl is ook gesloten.
Alle andere bruggen en sluizen in Groningen worden wel bediend, maar men
moet 72 uur van te voren aanvragen.

Het gaat dus eigenlijk alleen om de Robbegatsluis.

Watersportverbond en WSV Lauwerszee zijn al in gesprek met de provincie.

Wellicht hebben jullie andere kanalen, want de gesprekken met ambtenaren
lijken niet veel op te leveren.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Mulder