[Garnalennet] econautic onderwatercoating en koudijsstralen

Jan Kok j.kok op rug.nl
Wo Dec 3 11:44:45 CET 2008

Ik ben van plan om op mijn schip een milieuvriendelijker en minder arbeidsintensieve onderwaterverf aan te brengen. Nu gebruik ik van International zachte antifouling die er langzaam vanaf slijpt. Werkt goed, maar moet elk jaar bijgewerkt worden en om het jaar helemaal opnieuw. Zoeken op internet brengt mij naar http://www.ecolinecoatings.com/index.php?id=88 Dat lijkt een heel aantrekkelijk alternatief voor de jaarlijkse antifoulingbeurt. Je schip wordt door de epoxy  ook nog eens echt waterdicht van en dat is voor polysester schepen natuurlijk ook mooi meegenomen. Ben benieuwd of er mensen zijn die (positieve) ervaring hebben met dit product.

Een tweede vraag. Wie heeft er ervaring met koudijsstralen (in plaats van zandstralen) en kent een werf in Groningen die dit doet?

Jan Kok (Souterly 115, Meet Her)