[Garnalennet] [Fwd: Wedstrijdvaren met jouw zeeschouw] ook leuk voor ons?

Georg Schmitz boterd op xs4all.nl
Za Jan 26 18:06:12 CET 2008

------------------------- Oorspronkelijk bericht -------------------------
Onderwerp: Wedstrijdvaren met jouw zeeschouw
Van:       "Robbe ZC372" <robbe op xs4all.nl>
Datum:     Za, 26 januari, 2008 17:42
Aan:       undisclosed-recipients:;

Geachte zeeschouw schipper/schipperse

allereest, dit is GEEN commercieel bericht, ik stuur deze slechts
eenmaal en zonder door jouw getoonde interesse aan mij hoor je niets
meer van mij.

Ik ben het afgelopen jaar begonnen met het varen van wedstrijden met
mijn zeeschouw Robbe. Ik heb daar met een kleine crew bijzonder veel
plezier aan beleefd.  We hebben gemeten en ongemeten wedstrijden
gevaren op allerlei prachtige plekken in Nederland.

Helaas is me gebleken dat het wedstrijdveld met zeeschouwen niet al
te groot meer is. Volgens overlevering waren er in andere tijden
velden van wel 20 tot 30 schouwen. Samen met de kleine groep van
wedstrijdzeilers in het 2007 seizoen zouden wij jullie van harte
willen uitnodigen ook eens een keer mee te varen. Hartstikke leuk,
goed voor het ontwikkelen van je zeilervaring en niet onbelangrijk
voor het voortbestaan van de zeeschouw als onderdeel van de klassieke
schepen in Nederland.

Wedstrijdzeilen met platbodems is absoluut niet alleen weggelegd voor
grote en dure lemsteraken. Er bestaan een aantal zeer goed
georganiseerde evenementen die ook voor de beginnende wedstrijdzeiler
goed mee te varen zijn. Ook de organiserende watersport verenigingen
zouden zeer vereerd zijn met een groter zeeschouwen veld.

Mocht je interesse aangewakkerd zijn, hetzij als schipper(se) met
eigen schip en bemanning hetzij als mogelijk lid voor een
bemanningspool dan stel ik het op prijs als je mij dit wilt laten
weten, ik kan dan wat achtergrond informatie verzorgen waarmee de
drempel tot het wedstrijdzeilen met  onze prachtige zeeschouwen echt
niet groot meer is.

Het zou geweldig zijn weer een regelmatig wedstrijdveld van 15 tot 20
schouwen bij elkaar te kunnen krijgen.

Doe je mee?

Met vriendelijke zeilgroet PieterJan Spijkerman ZC372

http://blogger.xs4all.nl/spijkpie

http://www.rondenplatbodem.nl