[Garnalennet] sop en kool: Re: Garmin GPSmap 76 aangeboden

Els Knol-Licht elsknollicht op telfort.nl
Vr Apr 17 21:26:31 CEST 2009

Henk,
Ik stel jouw en andermans/vrouws info via Garnalennet zeer
op prijs en ben blij dat zo'n Garnalennet binnen de
vereniging zo werkt. Had ik anders geweten dat de Wierumer
Schouw miv maandag een paar dagen gestremd was? Vast niet.
Tuurlijk is er wel eens niet relevant gebruik. Een handig
voorbeeld recent: de secretaris van de vereniging wil juiste
adres- of andere wijzigingen wil hebben, al was het attent
geweest daar gelijk zijn e-mailaders bij te zetten. Die
omissie had de webmaster nog kunnen herstellen, toen er
wijzigingen via het garnalennet doorgegeven werden. Maar so
what?

Gewoon verstandig door gaan met Garnalennet, dat werkt

Els
www.wadvanels.blogspot.com

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: garnalennet-bounces op lauwerszee.nl
[mailto:garnalennet-bounces op lauwerszee.nl] Namens
henkm op filo.nl
Verzonden: vrijdag 17 april 2009 19:18
Aan: garnalennet op lauwerszee.nl
Onderwerp: [Garnalennet] sop en kool: Re: Garmin GPSmap 76
aangeboden

Beste mensen,

Hoewel er misschien een groen monstertje in te zien is,
is m.i. het sop de kool niet waard.

Al jaren loop ik tegen die Garmin GPS-en aan, die nou
eenmaal
erg handig en goedkoop zijn voor een bepaald soort vaarders.
Ik geef ze tegen kostprijs door aan maats, of doe er een
tientje bovenop omdat ik het apparaat gecontroleerd en
schoongemaakt heb.

Net als in mijn mail van 2008, door Peter aangehaald,
dacht ik zo een aantal verenigingsleden weer een plezier
te doen: mijn 'winst' is niet bestaand, omdat ik ook nu
de verenigingsleden die korting gun.

Voor mij ligt dit rechtstreeks in het verlengde van de
zeer succesvolle workshop van 4 april j.l., waar ik
gelukkig een groot aantal mensen van de vereniging
- ook om niet - heb kunnen helpen.
Ik zie dit als een manier om iets terug te doen.

Ik ben zelf de afgelopen (10?) jaren enorm geholpen
door leden van de vereniging. De eerste keer alleen
naar Schiermonnikoog: met het zweet op de rug op zo'n
50 meter afstand achter Reinhilde's boot aan.
Een nieuwe rolfok installeren, of een nieuw toilet,
de gashandle die 'het niet doet': Henkie M staat daar
met twee linkerhanden naar te kijken.
En wordt geholpen door deze of gene.

Van verzekeren heb ik ook al geen verstand, dus ik geef
mijn bijdrage met wat ik wel heb: verstand van GPS-en e.d.

Het is nonsens om daarover te schrijven zonder een
verwijzing naar de nopoints-site [die overigens uit
donaties wordt gefinancieerd!]: de essentie van die
Garminnetjes is nou juist dat ze als enige toestellen
in die prijsklasse de volledige betonning kunnen
opnemen.

Met regels stellen aan het Garnalennet en ook aan
leden van de vereniging moet je denk ik op passen.
Als er 1 organisatie is die juist niet als een
bedrijf geleid moet worden, is het een vereniging:
die is van en voor de leden.

Is de volgende stap dat ik ook in het Roode Hooft
niet over GPS-en en betonning mag praten?
Ik meen (als bedenker en oprichter van het Garnalennet)
dat we dat orgaan gedefinieerd hadden als 'een virtueel
clubschip'. Is dat veranderd?

Kortom: de bedoeling was behulpzaam te zijn.
Als dat niet op prijs gesteld wordt, is dat jammer.

Met vriendelijke groet,

Henk Menninga