[Garnalennet] cryptogram

henkm op filo.nl henkm op filo.nl
Di Nov 23 02:08:57 CET 2010

Beste mensen,

Is er heel toevallig iemand hier die echt lol heeft in het
oplossen van cryptogrammen?

Ik heb een watersport-crypto bijna klaar, en behoefte aan
een of twee ervaren kritische geesten om er echt iets moois
van te maken.
Het bijzondere van deze crypto is dat alle te vinden woorden
rechtstreeks iets te maken hebben met watersport, bootjes, zee,
zeilen, wad, etc.

Even proeven:
S.. : Pest die redders!
V..... : Je doet het om ze te vangen
K...... : Tienpotigen verplaatsen de boot / tegen de zin van de schipper
S....... : Engelse verspreking / in NL uit het water op het bord
S........ : Omkoping met chocolade

Reacties, indien positief, graag aan: crypto op filo.nl
Je krijgt dan de hele kanjer (meer dan 160 woorden)
toegezonden.
De crypto moet gepubliceerd worden voor kerst 2010,
maar ik denk we er de volgend week al uit kunnen zijn.

Voor de anderen: als ie klaar is, val ik u er nog wel
mee lastig!

Met vriendelijke groet,

Henk M.