[Garnalennet] noodbakens

Koos Winnips koos op ouwetukker.nl
Za Feb 19 11:41:15 CET 2011

Hi,

Het vaarseizoen komt er weer aan, vandaag gaat de dektent er weer af ;)
Toch maar eens aan het zoeken naar een iets moderner reddingsmiddel.
Daar zit de laatste jaren behoorlijke ontwikkeling in. Ik zoek klein
persoonlijk noodbaken om te gebruiken naast het vuurwerk (dat blijft
gewoon). Liefst iets dat ik in mijn spraytop kan stoppen als ik door de
week 's avonds met mijn kleine bootje op het Lauwersmeer aan het trainen
ben, maar ook kan gebruiken op het Wad op de Ouwe Tukker.

Er zijn erg mooie apparaatjes te koop tegenwoordig, zoals:
EasyRescue:
http://www.georgekniest.nl/catalogus/Navigatie+%C2%A7+elektronica/AIS/AIS+ontvangers/Easy+Rescue+AIS+SART/product.aspx

Voor: werkt op AIS, betrouwbaar?
Tegen: stop je niet heel makkelijk standaard in je jas/zeilpak

http://www.findmespot.eu/en/index.php?cid=101
Voor: klein, sexy apparaatje
Tegen: GPS is niet erg betrouwbaar, werkt niet goed (half) onder water

http://www.seamarshall.com/
Voor: professioneel systeem, zendt uit op meerdere kanalen
Tegen: groot

Meer apparaatjes hier:
http://www.noodbakens.nl/category.php?id_category=36

Raadt de KNRM iets aan?

Groet,

Koos

PS aub geen reacties in de trant van: "gebruik maar vuurpijlen". Die
blijven.

See where I am and what I'm doing:
http://www.netvibes.com/kooswinnips