[Garnalennet] digitale kaarten Engeland en Ipad in de kuip

Jan Kok j.kok op rug.nl
Di Apr 24 09:47:05 CEST 2012

Omdat ik van de zomer misschien wel een tochtje naar Engeland ga maken
was ik op zoek naar recente kaarten. Dit heb ik gevonden. Het is ook
voor anderen wellicht interessant.

 1. Via http://www.visitmyharbour.com/charts-for-seaclear.asp kun je
    voor 29,50 pond een DVD kopen waar heel Engeland en Ierland opstaat
    met kaarten van december 2011. Het werkt! Je hebt alleen altijd de
    DVD nodig als je de kaarten wilt gebruiken.
 2. Er staat ook een instructie op hoe je je IPAD of Android pad kunt
    gebruiken als kuip-scherm.  Via de app Idisplay voor EUR 5 in de app
    store.  Dat werkt waarschijnlijk ook met andere programma's dan
    Seaclear. http://www.visitmyharbour.com/cockpit-touchscreen-repeater.asp
 3. Voor 25 pond kun je 1667 internationale kaarten te bekijken.
    http://www.visitmyharbour.com/online-charts.asp  Ik weet niet wat
    daarvan de kwaliteit is en of ze downloadable zijn.

Jan Kok
Meet Her