[Garnalennet] Nadenken over doel en nut van de WSV en van het Garnalennet

Luuk Knol luuk.knol op gmail.com
Vr Jun 27 23:02:41 CEST 2014

Nadenken over de vraag hoe je de aantrekkingskracht, cq het nut van onze WSV
zo kunt vergroten, dat weer meer mensen het nuttig en aantrekkelijk vinden
om lid te worden, is geen overbodige luxe.

Voor de leden maar zeker ook voor het Bestuur uiteraard.

Een recente weinig doordachte reactie op een inbreng op het Garnalennet
roept de gedachte op aan functies die meerdere organisaties voor hun leden
vervullen. En die ook best heel nuttig zouden kunnen zijn voor onze WSV.

1.      Het uitwisselen van informatie over en ervaringen met leveranciers
(van producten en diensten)

2.      Onderling adviseren over hoe om te gaan met problemen met
leveranciers

Bij beide, en zeker bij de eerste functie zou de WSV en het Garnalennet als
een instrument daarvan een heel nuttige functie kunnen vervullen.

Tot nu toe zijn er bij mijn weten geen uitgangspunten,  maatstaven of normen
geformuleerd over wat wel en niet op het Garnalennet thuishoort.

En anders zijn ze niet vindbaar en verder al lang vergeten.

Laat staan dat een bepaald gebruik gestimuleerd wordt.

Persoonlijk is voor mij ook de relatie tussen bestuur en Garnalennet ook wat
uit  het zicht geraakt. Maar het lijkt mij logisch het als een instrument
van de vereniging te beschouwen, waarvoor dan het Bestuur verantwoordelijk
is.

Het lijkt mij een goed idee om functie, uitgangspunten en normen eens
specifiek en concreet op een ALV ter discussie te stellen aan de hand van
een voorzet van het Bestuur.

Ook voor bijsturen en ingrijpen heeft de moderator dan een houvast wat nu,
naar mijn indruk  ontbreekt. Met het gevolg dat het kan gebeuren dat een
negatief stempel wordt gezet op een inbreng die nu juist positief
gewaardeerd zou moeten worden.

Ad hoc reacties kunnen dan plaats maken voor terug grijpen op doordachte
uitgangspunten.

Iets voor een ALV dus en om al vast rustig over na te denken?