[Garnalennet] Nieuws Robbengatsluis mails naar instanties

Jeroen Mulder lauwerszee op home.nl
Ma mei 11 11:02:36 CEST 2020

Hallo Garnalen,

Misschien kunnen jullie op twitter bericht sturen naar @provgroningen ?

Verder heb ik onderstaande acties ondernomen:

Groet,

Jeroen Mulder ( Ir.)

Bijgaand bericht gestuurd naar gemeente Schiermonnikoog:

> Geachte gemeente,
>
> Op de website Schierweb vernemen wij dat de jachthaven per 15 mei weer
> geopend is onder voorwaarden.
> Echter, de provincie Groningen heeft de Robbegatsluis geopend onder
> dermate stringente voorwaarden, dat het vrijwel onmogelijk is om
> jullie mooie jachthaven te bereiken.
>
> Kan de gemeente haar invloed aanwenden om de provincie Groningen te
> bewegen de sluistijden weer te verruimen, zodat ook wij jullie
> prachtige eiland weer kunnen bereiken?
>
> Met vriendelijke groet,

Bijgaand bericht gestuurd naar gemeente Hogeland:

> [...]
> hiervan gebruik te maken:

> Het ontgaat ons waarom de provincie Groningen als enige in Nederland
> zulke stringente maatregelen heeft genomen.
> Alle andere verplaatsingen in Nederland en in de provincie m.b.t.
> recreatie zijn gewoon toegestaan.
>
> Wellicht kan de gemeente Hogeland haar invloed uitoefenen om de
> openingstijden van de sluis te verruimen?
> Dit is ook in het belang van de recreatie in de gemeente Hogeland, en
> draagt bij aan het weer op gang brengen van samenleving in het noorden
> nu de restricties landelijk worden verruimd.

Bijgaand bericht gestuurd naar de Wadvaarders: