[Garnalennet] meepraten over Natura 2000

Brouns FSPM, Frank f.s.p.m.brouns op pl.hanze.nl
Vr Mrt 23 08:18:35 CET 2012

Beste Marijke,

Dan heeft het ondanks de "Wierde" weinig gescheeld voor het Roodehooft laatste winter. Heeft al iemand nagedacht waar alle dieren naar toe moeten als de waterstand structureel veel hoger gaat worden? Niemand zal bezwaar maken tegen een beschutte opper hier en daar, en al zeker niet tegen een paar geschikte aanlegplaatsen. Het lijkt me geen goed plan het open gebied te laten verruigen of zelfs halve bossen aan te planten.

Met vr. groet, Frank

________________________________
Van: garnalennet-bounces op lauwerszee.nl [garnalennet-bounces op lauwerszee.nl] namens ronald en marijke [catamarantortuga op gmail.com]
Verzonden: donderdag 22 maart 2012 22:05
Aan: garnalennet op lauwerszee.nl
Onderwerp: Re: [Garnalennet] meepraten over Natura 2000

Volgens mij staat het clubhuis al op een wierde, juiste ivm verwachtte hoge waterstanden. groetjes Marijke de Boer

Op 22 maart 2012 17:51 schreef Brouns FSPM, Frank <f.s.p.m.brouns op pl.hanze.nl<mailto:f.s.p.m.brouns op pl.hanze.nl>> het volgende:
Beste Jeroen,

Als je blieft geen lagere waterstand in de zomer! Ons kielschip ( diepgang 1.45) heeft 's zomers al moeite om aan de rand van de geul te verkeren en aan een eilandje af te meren. En laten we wel wezen natuurbehoud is prachtig, maar we praten wel over door mensen aangelegde natuur. De Lauwerszee was een andere (wadden)biotoop. Ook extra bomen hoeven van ons niet. Weidevogels hebben graag open ruimte, en dat strookt prima met zeilen.

En waterstand in de winter: het scheelde deze winter weinig of het Roodehooft had natte voeten gekregen. Moeten we het clubhuis op een wierde gaan herbouwen?

Met vr. groet, Frank Brouns